Runt-Runt-Runt

Har fortfarande inte testat på att köra på velodrom, varken vid de tillfällen jag varit på Mallorca eller i Falun's. Men fick ändå min beskurna del utav inomhus cykling på rundbana idag när det var premiär för året för min del på Bosön. Antar att man därmed kan säga att vintern har börjat på riktigt också, när man tar in racern för det inte finns någon möjlighet att köra ute.

Detta år krävs större uppoffring än tidigare då de som styr över tiderna på Bosön tycks tycka att cyklister är ett morgontidigt släkte. Så vitt jag vet ha alla cykelklubbar som kör på Bosön fått tidigare start och det är nu okristliga 07:15 som gäller. Ingen härlig tid en lördag!

Med så tidig start så orkar jag inte engagera mig i att äta frukost före utan det blir bara en kopp kaffe på vägen för att vakna till. Fördelen med hela denna uppsättning är att vid 10 sitter man hemma vid frukostbordet och kan äta en härlig frukost och vara färdig med dagens träning och har hela dagen kvar. Söndagens distanspass blir också lättare då man gott och väl hinner återhämta sig.

Träningen där inne känns i vilket fall väldig givande både fysiskt och psykiskt, det är ett skoj pass helt enkelt! Men det finns inget som är så enormt bra på att ge mig nästäppa, fattar inte vad det är för bakteriehärd man kör runt i därinne!? Eller är man för snål med kläderna bara för att man är inomhus?

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews