Snödrevet

I stort sett varje år brukar jag fundera lite smått på att köra någon vintertävling. Har också kört Nokian Winterclassic i Falun någon gång men det är rätt länge sen nu och en historia som jag gärna förtränger eftersom det blev väldigt mycket löpning över det racet.

Jag har också ursäktat mig lite med att jag inte haft en cross som duger till att tävla på, det är dock en ursäkt som inte riktigt håller längre och därför bär det av till Norberg imorgon för lite race på 35km vintervägar i loppet Snödrevet.

Ska bli riktigt skoj och efter tips ifrån Simon så var jag igår ut och testade att köra med vanliga odubbade crossdäck istället för mina dubbade. Döm om min förvåning när det faktiskt var bättre grepp på mänga ställen, särskilt på packad snö. Troligen har det att göra med hårdhet/torrhet på gummit. Dubbdäck brukar ju inte vara så mjuka från början och mina har också gått i några år. Att jag tog av skärmarna och fick på lite bättre hjul gjorde också crossen till ett beydligt roligare fordon!

Tyvärr så började min hals att klia i alldeles lagom tajming igår men det känns åtminstonde inte väre ännu och väder och temperatur för imorgon ser för en gång skull uthärdligt ut, så nu kör vi!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews