Modfälld

Lite dålig motivation för cykling för tillfället, känner inte riktigt för att träna och känner mig också lite lätt uppgiven då det inte varit några resultat att prata om. Kunnat ha lite småkul i en del lopp med lite attacker men skulle behöva ha lite mer för att lyfta skallen just nu. Vad jag däremot har en betydligt bätre motivation för är godisskålen och bakverken, riktig munchie-period

Överväger att ta det lugnt ett tag och ladda om för den sista stöten på säsongen med Augusti och början av September. Känns dock som jag inte borde behöva vila då det inte varit några imponerande antal timmar i veckorna. Vad jag däremot kunde se, när jag tittade i träningsdagboken, var att det ändå varit regelbundet med träningar med 6 pass i veckan rätt länge.

Känner också en viss besvikelse över tävlingsprogrammet då SWEA cycling tour och Moelven linje blivit inställt och nu läser jag också att Burseryd linje skall byta bana. Den tidigare linjebanan gillade jag och det var ett lopp som jag tänkt toppa till och satsa lite extra på. Nu har man i år satsat på en hårdare bana med mer uppför per varv (varav en backe på grus) och en backmålgång. Även om jag inte sett den nya banan och egentligen inte kan uttala mig, så känns det för min del som en förändring till det sämre.

En backe här och där på ett längre varv går bra och är bara skoj. Men när de kommer på ett mindre varv och man måste lägga sig på gränsen för att hänga med gång på gång finns det oftast inte så mycket kvar till slutet. Blir ingen fighting spritit för målgång utan bara en lust att hänga med in.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews