Tempoklinga

Det är alltid lika roligt när det kommer ett avi genom brevinkastet. Denna gång var det en pimpning till tempocykeln som väntades. Varit sugen på att byta till en riktig tempoklinga ända sen jag skaffade tempohoj, för utseendets skull om inte annat. När jag hittade Fibrelyth och deras heltäckande customklingor i carbon så var det inte mycket att fundera på!

Klingan är en 55:a och särskilt anpassad till FSA's carbonvevar, så den går ända in mot spindeln. Det var en särdeles tajt passning för att få på. Trodde ett tag att jag skulle behöva ta av hela vevpartiet för att klara det men när jag insåg att det inte skulle hjälpa så började jag misströsta lite. Lyckades dock få dit den till slut men det var riktigt läskigt att klämma på det sättet när det handlade enbart om carbondelar.

Nu sitter den iallafall där och jag är riktigt nöjd med resultatet! Den etsning jag fått gjord på den är det Olympiska mottot.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews