Teknologisk sifferfreak



Det är olika saker som driver oss alla. Något som jag nu märker mer och mer hur det driver min motivation är siffror och grafer.



Ju mer jag lär mig om Golden Cheetah, som jag använder som träningsdagbok sedan jag skaffade wattmätare, desto mer sugen blir jag på diverse pass. Senast är det Performance manager och Bikescore som jag pluggat på om, särskilt bra var ovan videoklipp om hur perfomance manager skall användas.



Är bara lite synd att jag inte använder watt i allt jag gör så jag kan basera performance manager på bikescore. När det är tempocykel har jag inte watten men det har jag förberett för att kunna ordna om jag känner för det (och om jag kan förmå mig att frångå min tempoklinga) men på spinningen kommer jag aldrig ha watt så det är tur att TRIMP finns tillgängligt också, som bygger på puls.



Hoppas kunna använda mig av det för att trycka fram en liten toppning till Svealands, åtminstone genom att höja stressbalansen så långt det går. Den där motivationsdippen är väll inte helt avklarad men för just Svealands känns det roligt eftersom man slipper långa tråkiga resor och det är på en bana som är underhållande och förhoppningsvis rätt passande!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews