Fel känsla

Det var nog inte formkänslan som jag tyckte mig ha häromdagen, det
var bara ren bekvämlighet jag kände. Det var iallafall så jag körde
på dagens tempolopp på Svealandsmästerskapen.

Startade dåligt, kom igång litegrann. Men sen hamnade jag i en enorm
bekvämlighetszon och kom på mig själv med att åka och tänka på
annat. Gav det ett sista försök i den avslutande 2km uppförsbacken
till mål men inte ens då kunde jag pressa mig själv eller puls på
allvar, löjligt!

Regnigt väder var det idag och så har det varit på betänkligt
många tempolopp. Linjeloppen för året har varit mer skonade och
även i morgon är bättre väder utlovat. Det blir till att köra
bättre där och går det inte kanon då är det stor risk att
säsongen läggs ner för min del.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews