Spårade och nära


Började fundera lite när jag inte fått mina Oakley som jag beställde för ett tag sen. Särskilt skrämmande var det när den enda spårning jag kunde göra på Parcelforce's hemsida (som levererar ifrån Chainreaction där de är köpta) visade att de var levererad i Sverige den 4/9. Detta efter att de varit en sväng i Danmark och fått sin leveransadress utbytt.

Kunde dock inte se vart i Sverige de hamnat och mitt spår kallnade där.

Jag tog till slut tag i det och drog igång en riktig spårningsprocess. Slutligen fick jag, via postens kundservice, reda på att det var Schenker som levererade åt Parcelforce i Sverige.

Ringer dem och får då veta att de är levererade till Borås där GLS skulle ta över. Efter vidare rotande får jag veta att GLS är en del utav Schenker och får prata med nytt folk där. De har i sin tur levererat via prepack (vet inte om det är en del av Schenker eller ytterligare ett företag) till Posten och med hjälp av Posten är de nu på väg och jag skall kunna hämta det på mitt utlämningsställe idag.

Många gånger är jag imponerad över leveranser från utlandet som kan gå snabbare än inrikes men detta var ett ruggigt spindenät! Undra på att det tappas bort paket, särskilt när kollinummren byts mellan de olika företagen.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews