Tröskel-Smack

Ny träningstävling i SMACK-serien igår och denna gång var det dags för GP. Tar man en titt på min pulskurva så skulle det likväl kunnat vara ett av SMACK's mer ordinarie tempolopp.

När det är träningstävling är det allt som oftast offensiv körning som gäller, är ju ändå där för träningen. Hade lovat mig själv att ta det lugnt på första varvet för att komma in i rytmen, vilket jag lyckades med även om jag fick bita mig i tungan ett par gånger. På andra varvet började jag gå med i några attacker och på 3:e varvet skarvade jag när jag precis kommit ikapp en liten utbrytargrupp.

Vart solo och började lite försiktigt då jag inte ville gå hårt ensam, utan hellre invänta någon mer att köra med. Fick dock ändå lite avstånd så det var bara att inta tempoläge och köra. Efter några solo-varv fick jag kortvarigt sällskap av Preben, en av Hovets ungdomar. Kort därefter kom Simon och Erik Kullgren (Vallentuna) ikapp och vi var en bra grupp som kunde samarbeta och hålla klungan bakom oss.

Tyvärr sjönk min sadel 4cm efter ett par slag över en vägskarv så jag kände mig som jag satt på en barncykel. Var dock bara ca 10min kvar så jag bestämde att det bara var att slutföra, blev att stå så mycket som möjligt. Dock tyvärr omöjligt att sitta och trampa ur något ur benen.

Eftersom Simon också är den bättre spurtaren bestämde vi att jag skulle möra upp Kullgren med lite attacker i slutet och Simon skulle sköta spurten för en snygg avslutning. Hur det gick kan man se med Simons egna ord på Hovets elitblogg.

Fick ett bra lopp i benen och en ganska positiv känsla inför Östgöta och dessutom tände det tävlingslustan lite extra så nu ska jag ta det lugnt och hoppas att det känns ytterligare något bättre på Söndag.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews