U6, grusvägar

Tidigare år var det lite spännande när man fick se banorna inför U6, alltid var det lite nya sträckningar. Nu har man hållt sig till välkända banor ett tag men istället laborerat lite med ordningen på dem.

Till detta år hade man valt att köra 14,7 mils etappen med grusväg först (bortsett från prolog) och för egen del känns det perfekt eftersom det är min favoritetapp, alltid skoj att vara lite pigg då.

Tanken var att försöka vara aktiv och helst ta sig loss. Tyärr lyckades jag inte få frihet i mer än som mest några kilometer. Däremot lyckades jag hålla mig relativt aktiv och framförallt gick det rätt bra med något som jag normalt är rätt dålig på, att hålla sig långt fram. Det och att det kändes rätt ok är vad man får ta med sig.

Målgången däremot, blev i klungan som dessutom lite förvånande var distanserad med 35sek ifrån en grupp som lyckades ta sig iväg vid ett tillfälle när inte någon av oss 3 Hovare var med, något vi surade en del över.

Dock inget att gräva ner sig över, bara att försöka återhämta sig för morgondagens kungaetapp på 17mil med rätt rejält med motlut. Känns som det kommer bli jobbigt!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews