U6, kungaetapp

Sitter vid lagningssträckan innan ens etappen är färdig, det blev en kort etapp för mig idag när det skulle vara som längst.

Det var ironiskt nog en skylt med "Varning för cykeltävling" som avslutade dagens cykeltävling. Första gången nedför på 53/11 och säkert runt 60km/h så hör och ser jag plötsligt ett brak och flygande träflisor, direkt därpå kör jag rakt in i en kille och ligger själv. Hinner instinktivt ta med mig cykeln ut i diket så inte fler ska köra på mig och cykel, och blir sedan liggande kippande efter andan ett tag. Konstaterar att jag har för ont för att kunna sätta mig på cykeln och försöka återansluta, så det blev sjukvårdsbilen tillbaks.

Nu såhär i efterhand känns det bättre igen men det gör fortfarande ont lite här och där och främst i bröstet. Att det är GP imorgon gör inte saken bättre. Däremot tur att det är sen start så man hinner mjukna upp efter vad som troligen blir en stel och jobbig morgon. Får ta beslutet imorgon om jag kan fortsätta eller om U6 är helt slut för mig.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews