CKU6, årets arrangör?

Igår vart det en dålig dag träningsmässigt. Ett möte på jobbet som aldrig ville ta slut gjorde att jag var sen in på gymet och till det spinningpass jag skulle hålla. Stressad start och jag kom aldrig riktigt igång med att köra så stenhårt som jag verkligen ville.

Passet därefter var fullsatt vilket resulterade i att jag bara fick ca 45min effektiv träning. Idag ska jag ta revansch genom att snabbt dra raka vägen från jobb till gymet och köra, i tur och ordning; styrketräning, 8/2 intervaller och hålla spinning. Nätt 3 timmar i Huddingehallen ska nog kunna göra mig lite trött!

SCF har fortfarande inte riktigt fått någon ordning på Elit-cupen men nu börjar det se marginellt bättre ut med övriga tävlingar. Den jag just nu ser som årets höjdpunkt är U6. Får satsa på en liten toppning inför 6 dagar runt Tidaholm. Det brukar vara väldigt roliga tävlingar och att i 6 dagar i sträck bara fokusera på att tävla och återhämta sig är gott för en cykelnörd!

CKU6 arrangerar dessutom såväl SM som Kinnekulleloppet och Götene GP, den klubben får ett späckat schema i år!

Ambiöst att faktiskt köra Kinnekulleloppet trots att man skall ha SM också (som går på samma banor om jag förstått rätt?) För cyklisterna är det ett bra tillfälle att få testköra SM-banan i förväg så det finns något att sätta emot ProTour-proffsen som kommer hem till SM. Bara att buga och tacka och hoppas på att de kan äras med lite bättre väder än ifjol. Då var Kinnekulleloppet en enormt kylig upplevelse med 1ºC och snöblandat regn vid start. Har aldrig varit så bylsigt klädd på en tävling och är glad att ingen stilpolis var på plats med kamera! Anders Adamsson hade nog diskvalificerat mig omedelbart om han sett mig!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews