Dax för kaffe?

Nu när vädret är lite grått och väglaget har svårt att bestämma sig för om det skall vara snö eller barmark, slask eller torrt. Nu när säsongen känns lite väl långt borta samtidigt som proffsen lockar mot tävling genom att ha dragit igång ProTour i Tour Down Under. Nu när man har en hög nivå av trötthet och intervallerna börjar bita rätt så rejält i benen redan från start. Nu när det känns som man inte kan hålla sig ifrån hunger mer än 30 min i taget och sötsuget ligger på en astronomisk nivå och man funderar på hur mycket sötsaker man egentligen kan trycka i sig.

Det är NU som man skulle behöva se en väldigt lockande säsong framför sig, åtminstone en som lockar på papper. Tyvärr så ser jag inte riktigt det. Har nu fått veta ifrån förbundet att det är verkligen bara 2 arrangörer av cuptävling för 2009 (just nu) Dock siktar de på 4 deltävlingar då arrangörerna skall anordna 2 deltävlingar var. Eftersom de ska anordna 2 tävlingar på samma helg så sätter jag mina slantar på lågoddsaren att det då handlar om ett GP och ett linje per arrangör. GP som Cup-tävling? preciiiiis vad jag vill ha *enormt astronomisk ironi*

Som tur var har jag i alla fall Mallorca att se fram emot och ser framför mig en vistelse liknande 2006 med konstant sol och trevlig bergskörning dag på dag på dag, underbart!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews