Lätta veckan

Har tagit en vecka med lite mindre träningstimmar nu. Detta då jag kännt att benen inte varit fräscha nog för att kunna pressa min puls som jag vill på intervallerna den senare tiden

Försökt fokusera på att köra rejält på de pass jag kör istället men framförallt på att bli återhämtad i benen, därav även 2 vilodagar denna vecka. Konsten är att balansera intaget också, med typ 25% mindre träningstimmar bir det betydande mindre förbrända kalorier och därmed måste man även avstå samma mängd kalorier :-(

Idag är det dock inte vilodag, efter att ha vilat igår så ska jag nu ta mig an en liten tidstest idag, Södertälje till Botkyrka; Listonhillsvägen - Eriksbergsås-skylten närmare bestämt. Finns tider upplagd på http://www.cykelklubben.se/ över denna sträcka

Rekordet är 24:40 på racer. Det finns även en tid av 28:06 med vinterutrustad cross registrerad. Själv har jag tidigare gjort sträckan väldigt bakis på 27:19 som del utav ett 3-timmars vintercross pass. Nu ska min tid ner i låga 26 har jag tänkt mig!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews