Murphy, en naturlag att räkna med!

Lagen om alltings jävlighet, precis när man ser ljuset i slutet av tunneln rasar tunneltaket in!

Varför är det alltid så att precis efter man bestämmer sig för att ta en extra vilodag eller en lugnare vecka, så händer något som gör att man får ytterligare vila, ofrivilligt?

Precis tagit mig en lugnare vecka med färre träningstimmar för att bli fräschare i kroppen. Sen kommer man igång med en ny vecka och känner att man återhämtat sig som avsett, bara för att åka på nått i magen och tappa träningsdagar och träningstimmar så veckan blir en träningskatastrof.

Iallafall bättre att det kommer nu än om en vecka då jag ska njuta för fullt på Mallorca! Mycket snack om träningsupplägg och timmar inför Mallorca nu och mina tankar och längtan är ständigt på plats. Finns gott om åsikter om hur länge och hårt det ska köras och om det ska fikas och när det isåfall ska göras.

Jag tänkte ta tag i det hela och snickra ihop ett program utifrån alla önskningar och på så sätt få in lite av den träningsupplägg och timmar jag själv är van därifrån också. Men sen bestämde jag att nu ska jag istället bara flyta med och få prova lite nytt. Se vad ett nytt och annorlunda upplägg kan ge, inte vara en kontrollfreak!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews