Summa summarum

Tillbaks i Sverige igen efter ett väldigt härligt träningsläger på Mallorca. Tur med vädret har vi haft också, sol i 8 dagar, därefter en dag då vi hade 30 min regn och sen moln.
När vi åkte hem på söndagen regnade det och blåste rejält och prognosen för Mallorca såg allt annat än solig ut, då kändes det ganske lätt att åka hem!

Har totalt cyklat i 8 ½ dag (första dagen kom vi efter lunch och hann bara ett kortare pass för att se att cykeln var korrekt ihopskruvad och fungerade inför tävling) och på de dagarna lyckats fått ihop ca 45 timmar samt 12860 höjdmeter.

Några pass som utmärkte sig mer (än bara distans och berg) var:
  • Första lördagens tävling som innebar 2½ tävlingspremiär i ett fält på ca 130 pers, tar med mig bra körning och känsla men värdelös (och i fallet oviktig) placering.
  • På måndagen körde vi en intern lagtempotävling som innebar 2x~40mins hårdkörning. Ordentligt bränd i benen och blev så trött att jag fick svårt att växla i slutet av 2:a omgången. Men var iallafall med som en kugge i det vinnande laget.
  • Slutligen var det maxtest uppför Piggen på Fredag vilket tog åt skogen för lång tid för att skylta med och blev dagen jag kände mig som en motionär.
Allt detta satte sig naturligtvis i benen och nu är det lite lugn träning en vecka innan det är dax för korta hårda pass inför svensk tävlingsstart, kantvinden på Östgöta hägrar.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews