Nu är jag packad!

Hämtade upp min rejäla halvmjuka väska och har packat ner racern i den tillsammans med liggunderlag, bubbelplast och badring. Skulle cykeln trots detta emballage vara skadad när jag kommer fram kan jag iallafall ha roligt i poolen ;-)

I den väskan har jag också med lätthet fått plats med cykel- och civil-kläder och nu är det bara nervositeten över packning och resa kvar. Har jag fått med allt? Kommer cykeln komma fram? Kommer den komma fram hel? Just det, vinterpälsen på benen måste hyvlas av också!

Planet lyfter kl 08,00 från Arlanda på fredag morgon så på fredag eftermiddag hoppas jag på att kunna testa den hopskruvade cykeln på härliga asfaltsvägar utomhus i Can Pastilla, måtte allt gå rätt på resan nu eftersom det ska tävlas i Arenal redan på lördag, någon mer som är där då?

Tävlingen får jag dock ta med en stor nypa salt och tänka träning. Inte bara det att man ska sitta hoppackad som en sill på flyg dagen före (att vara 1,88 lång är ingen höjdare när man flyger, ska för första gången testa stödstrumpor nu) utan mina magproblem har också effektivt satt käppar i hjulen för träning och uppladdning senaste veckan. Som tur var har det iallafall hunnit släppa så till den grad att jag nu till och med vågat mig på kaffe igen! Fast nästan 1 veckas kaffeuppehåll var nog bara nyttigt. Med lite tur är jag rejält koffeinkänslig nu igen och kan utnyttja det på tävling och bli som en Duracellkanin av en Red bull ;-)

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews