'Exotic snacks, för dig som är mån om vad du äter'

Lömska ena som ger en anledning, med en 10kr's kupong på en Exotic
snack-påse går en bananchips-påse lös på 7kr. Då går det ju
liksom inte att låta bli, även om jag vet att de egentligen inte alls
är så nyttiga som de vill få en att tro. De är ju så gooooda!

Efter att ha kommit en bra bit in i påsen så tänkte jag att de
kanske inte är så hemsk som jag hade för mig, och läste därmed på
baksidan, skulle jag aldrig ha gjort!

'De finaste bananer friteras i jordnötsolja och smaksätts sedan med
honung och bananarom' Strålande! De friterar alltså in massor av rent
fett och häller sedan på snabba kolhydrater och
smaksättningsämnen…

Om man sedan är dum nog att läsa näringsdeklarationen blir det inget
tröstsammare.

Nu finns det tre alternativ: Skynda sig att sätta i sig alltihop så
att frestelsen försvinner. Försöka gömma dem och hoppas glömma dem
tills man kommer hem helt total-bonkad med huvudet under armen efter
ett långt slitsamt pass. Eller slänga de underbart goda som finns kvar

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews