Lite stiltje

Varit stiltje i både cykling och bloggande i några dagar, har haft semester på riktigt och hade dessutom väldigt svårt att känna någon riktig motivation efter Burseryd, vilket gjorde att jag helt kopplade ur pedalerna och därtill även övrig cykelkoll.

Passade istället på att ta det lugnt, bland annat i föräldrarnas stuga i Hornslandet. Bli lite bortskämd med mammas mat och tillhörande vin eller öl.

Efter en vecka med detta tänkte jag att jag skulle vara lite renare i skallen och ha sug och kraft när jag startade upp igen med Storsjön runt i Sandviken. Ett ganska kort motionslopp på 85km (som egentligen var 92) kändes rätt lagom att komma igång med och jag hoppades få känna mig lite stark.

Tyvärr så fick jag istället uppleva vad vilan gör med kroppen och det blev en rätt jobbig historia runt Storsjön. Tog en lite hårdare förning utifrån en T-korsning vid ca 3mil och då blev vi en grupp om 9 som fick lucka och fick göra upp om det, från den förningen kändes det som pulsen aldrig riktigt gick ner och jag trodde faktiskt det var fel på pulsklockan när jag tittade ner och såg den puls jag hade. Inledningsvis fungerade det bra trots den höga pulsen men mot slutet led jag mycket av att ha legat så högt så länge.

Slutligen var det inte den omstart man hade önskat och det gav faktiskt inte den mersmak jag hoppats på heller men det var en riktigt bra genomkörare så nu hoppas jag kunna fortsätta på det och plocka fram lite form (och framförallt lust) till de där sista loppen som återstår. Blir troligen inte mer än 2 nationella tävlingshelger till, sen några mindre lopp på det och därpå vinteride.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews