Ny sorts cyklist

Har tänkt mig att rikta om fokus lite, fundera mindre på backarna och istället satsa lite på att få bättre slätdrag och tempokapacitet. Kommit på att det kanske är vad som passar min kroppskonstruktion som bäst.

Backarna kommer jag ändå inte bli riktigt bra i, hur mycket jag än försöker trimma och förbättra. Möjligen om jag flyttar till Italien och kör berg dagarna i ända, men det finns inte på kartan.

På tempo och slätdrag så borde jag dock kunna pressa fram lite mer watt. Med lite extra styrketräning och proteinpulver borde det gå lite snabbare och om jag struntar i backarna så kan jag också ta nått extra kilo om det motiveras med snabbare slätdrag.

Sen får jag helt tänka bort tävlingar som Kinnekulle, som jag ändå inte har så mycket för, och redan blir snabbt avhängd i.

Har redan börjat omvandlingen lite, i och med att jag släppt de mest tvångsmässigt vikttankarna och fått i mig en första burk proteinpulver. Helgens träningspass fokuserades också lite extra på att försöka köra slätdrag. Men troligen så är det framförallt på gymet i vinter som man kan få till lite skillnad.

På något vis ser jag redan ut att ha en lite grov kropp på bilden, kan vara på grund av färgsättningen på tempodräkten eller vinkeln. Vill också optimera tempopostionen så om ni har tips ifrån bilden så mottages de gärna. Funderat lite på om jag vågar experimentera med en position mer lik Zabriskie's hopknäppta, tilltryckta men inser att jag då måste ställa om styret rätt radikalt och vet inte om jag vågar det, i rädsla att det inte fungerar och att jag då får svårt att hitta tillbaks igen.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews