Djungel av Protein

Trots att jag faktiskt tänker stå på en startlinje minst en gång till denna säsong så kallar jag min säsong avslutad nu, vilket också känns skönt, inte så sugen på att hålla på seriöst just nu. Skallen har varit ett stort hinder i slutet av denna säsong.

Detta till trots så ska jag iväg på lite idrottsmassage idag. Vad det skall hjälpa är en intressant fråga då jag inte kört något sedan linjeloppet i söndags och inte tävlar något nytt i helgen. Vanlig massage är ju visserligen skönt, men riktigt idrottsmassage som denna är egentligen inte heller särskilt skön, åtminstone inte förrän efteråt. Hur som helst så var det en massör jag vet är bra och halva priset, så jag är bokad idag och om en vecka och hoppas det ska vara lite hjälp till sista starten på KM om 1½ vecka.

Eftersom jag som allra minst har mina 2 spinningpass i veckan att hålla, och framförallt eftersom vinterträningen närmar sig, så har jag också shoppat lite mer protein. När vi ändå har sponsring ifrån Hälsogaraget med Dalblads produkter så är det bara att passa på, särskilt då de har ett digert utbud utav styrketräninsprodukter som protein, kreatin och så vidare. De nöjer sig inte heller med en sorts protein utan har en förvirrande mängd proteinpulver av olika blandningar och där är jag inte insatt nog ännu för att veta vad jag borde satsa på. Provar Protamin denna gång och hoppas på lite biffiga tempoben som resultat.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews