Nya mål

Höstlunken hade börjat infinna sig och jag har haft påtagligt svårt att uppmana något särskilt sug att träna något vettigt. Det har inte riktigt funnits något som har gett en anledning.

Säsongen är över och alla tävlingar har varit avklarade, lite extra tidigt då KM blivit inställt.

Visserligen finns crosssäsongen men den är verkligen inte "min kopp med te". När hela cirkusen ska till kungsträdgården funderar jag på att göra ett framträdande eftersom det kan bli ett roligt och pubikfyllt jippo. Men där måste jag i så fall försöka nästla till mig att få starta i veteranklassen om det ska vara roligt (kanske en liten hint inför 2011?!)

Nästa säsong känns fortfarande alldeles för långt bort för att sikta in sig på till 100% och där finns det också lite saker att ta ställning till först och innan det är gjort känns det svårt att sätta träningsnivån.

Nu har dock Fredrikshof ändrat sig och rivit beslutet av att ställa in KM. I stället har man beslutat att hålla en riktig höstklassiker med tempo 9:e och linje 10:e Oktober. En anledning god nog att rycka upp sig lite ur träsket och hålla igång någon sorts form ett par veckor till. Möjligheten att få nåla på sig nummerlapp ett par gånger till i år känns motiverande nog för att skynda hem från jobbet så man hinner ut på ett pass innan mörkret, eller kanske för att ta sig ner i källaren och testa min trainercykel lite mer. Därför skjuter jag också lite på sammanfattning och utvärdering av 2010, något som dock närmar sig.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews