Svealands linje

Förutom ett klubbmästerkskap i Tempo var linjeloppet på Svealands den sista tävling jag tänkt köra denna säsong, med den senare tidens sedvanligt svaga skalle för linjelopp så anmälde jag mig som en av de som skulle vara med på de tidiga vågerna utav attacker. Vi hade sett ut Valhall och Vallentuna som de klubbar som vi främst var tvungen att ha koll på, och skulle se till att alltid ha folk med i de attacker som mycket riktigt kryddade starten av loppet.

I den första gruppen som kom iväg och fick ett ihållande avstånd hade vi Joel med så "so far so good". Vi beslutade att trots det gå upp och köra lite lagom i klungan för att hålla dem inom avstånd för att kunna attackera upp någon mer.

Efter nätt ett varv på detta sätt så gick mycket riktigt en till grupp iväg där vi fick med Emil, tyvärr fick Vallentuna med 5 och Valhall 3 så de var i numerärt överläge i en stor och stark grupp därframme. Det blev snabbt väldigt tydligt att resterande klunga inte skulle ha med toppplaceringarna att göra

På grund av det så blev det också bitvis väldigt tråkigt och jag funderade faktiskt på att rulla av vid ett par av varvningarna eftersom det ändå var poänglöst. Borlänge CK förgyllde dock ett varv genom att deras 2 stack iväg på lite partempo och agerade därmed lite utav harar för attacker och jakt bakifrån, vilket lyfte underhållningen och humöret.

När Borlänges killar var inkörd så körde vi snart därpå också ikapp Joel, som gjort sitt i utbrytargruppen och fått släppa. Vad som än värre var, ett ½ varv senare så kom vi även ikapp Emil som också fått ge sig mot det numrära övertaget Valhall och Vallentuna hade därframme. Vi hade alltså tappat våra gubbar därframme och utbrytarna hade stort avstånd, taskigt läge men inte mycket att göra. Vi spelade våra kort enligt spelplanen och gjorde det på rätt sätt, vi hade bara inte tillräckligt starka kort för denna giv.

Mot slutet blev det lite att gå runt och dra för att komma hem nån gång och när jag låg i spets och drog på sista halvvarvet kom Björn Gustafsson, Valhall, i en attack och jag ökade lite för att han inte skulle få så stor lucka. Ökningen gjorde dock att även jag fick lucka så jag tog tillfället och körde på lite extra och gick ikapp själv. Vi gick runt rätt bra och blev de första att komma i mål bakom utbrytargruppen på 10, givetvis fick jag i sedvanlig stil spurtspö och blev alltså 12:a och därmed avslutades iallafall säsongen med en miniutbrytning fram till mål.

Resultat

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews