KM: To be, or not to be

Liksom vädret så verkar det vara lite till och från med förhoppningarna om att nåla på nummerlapp igen för 1 eller möjligen 2 avslutande starter för vårat KM.

Vädret ser ju inte så lovande ut med ett väldigt av och till mellan regn och sol. Är det alltför illa så tror jag inte att en KM-start blir tillräckligt lockande i vilket fall. Men att ha möjligheten vore åtminstonde trevligt.

Har faktiskt försökt köra lite extra mycket inriktat på tempocykeln för att göra ett försök på Tempo-KM och även om det känns lite trögt på gränsen till smärtsamt i höft/sätesmuskel så flyter det på hyfsat Men det vore nog bra om jag kunde få min bil igen så jag slapp stress-gå/springa så mycket och kunde vila benen istället.

Just nu ser det dock rätt mörkt ut för möjligheterna att ens få chansen, då det inte kommit ut någon mer information om KM'et än just det datum som spikades redan tidigt på säsongen.

Blir inte det av så har jag visserligen nyttjat Cykelcitys rea och köpt mig ett kompaktvevparti till nyinskaffade crossen (istället för det standardparti på 53-39 som satt på, som nu är till salu) Det innebär en ännu större möjlighet att göra någon start i Cross-serien, och att köra i Kungsträdgården lockar liiiite-litegrann. Problemet är väl bara att jag då behöver öva lite cross-teknik också.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews