Onyttig i stresstakt

På måndag börjar november och därmed också vintersäsong/vinterträning för min del. Känner mig riktigt taggad inför det och ska försöka att ta det hela lite seriösare (ännu en gång)

För att hinna få allt annat "överstökat" så är det nu rena hetsätandet för att hinna äta, prova och bli less på allt annat gott som det ska dras ner på sedan. För min del är chips, pizza, hamburgare och andra fetthöga saker inget större problem att behöva undvika, de är jag sällan så överdrivet sugen på ändå.

Däremot är det ju det där med socker, allt sött och framförallt bakverk till kaffet samt naturgodis är jag väldigt svag för. Därför passar jag på att överdosera nu så att jag har fått i mig en dos som ska göra mig lite less tills det skall låtsas bli. Det är godis, glass och bullar i lite sjukliga mängder. Bråttom i helgen för en blåbärspaj känner jag sug för, måste nog ändå hinna med en Pizza innan måndag också.

Kanske gör jag helt fel när jag ökar kolhydratsmängden precis innan den stora nedskärningen, kanske blir skillnaden för stor. Men rent psykiskt känns det rätt bra att kunna bunkra nu och det är ändå främst psykiskt man får jobba när man ska skära ner på något man gillar.

På måndag blir det istället keso och proteinpulver och framförallt mer timmar, styrketräning och mer kvalitet på mina intervaller.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews