Tvåtusentio i 51FFR0R

Räknat igenom säsongen 2010 nu och kan konstatera att med hjälp av framförallt många starter i SMACK så har det blivit en hyffsad mängd tävlingsstarter under 2010 också, till och med någon fler än ifjol med 46 i år mot 36 ifjol.

Dessa fördelar sig på:
26 Linje/GP (varav 2 träningstävlingar; SMACK+ESDUU)
20 Tempo/Prolog (varav 9 träningstävlingar; SMACK+ECI)

En jämförelse mot ifjol visar också att jag bara kört ett par linje/GP-starter extra, medan det är på tempo-sidan som jag ökat på dosen mer rejält. Där är det inte bara SMACK som är skyldig utan procentuellt sett är det nationella tempostarterna som ökat i antal, något som beror mycket på flerdagarstävlingar.

Snabbt scannat så inser jag också att jag fortfarande har en stor förkärlek för flerdagars då alla dessa rankas högst bland de roligaste tävlingarna under säsongen, i år blev det: Hammarö 3-dagars, U6, ToJ och Svanesunds 3-dagars.

Tittar man lite på längden på säsongen så har den blivit längre på grund av just träningstävlingarna, även om det fortfarande är långt till proffsens längd på säsongen. 31 Mars till 10:e Oktober tävlade jag i år. Men då var både sista och första egentligen träningstävlingar, 18 April till 12 September blir perioden om man tittar på nationella tävlingar.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews