Ovanligt bestämt

Denna tid på året brukar normalt vara den allra mest fundersamma, övervägande och veliga tiden. Cykelbyten, klubbbyten, klassbyten. Allt sådant har varit på tapeten tidigare säsonger och jag har brukat visa min främsta egenskap: Velighet.

I år blev det dock enkelt. Ingen fundering över klubb, cyklarna behåller jag med största sannolikhet (och det är i vilket fall inget jag funderar specifikt på). Nu har jag dessutom lyckats bestämt att det blir elit även nästa år. En fortsatt satsning på elitgänget ifrån Fredrikshof och framförallt lite bättre träningsmöjligheter har gjort att det känns helt klart att jag ska köra elit igen. Detta även om jag i slutet av tävlingssäsongen var helt övertygad om att det skulle bli veteran 2011.

De utökade fortsatta stödet ger en trygghet och gör det enkelt att tävla. De nya träningsmöjligheterna gör också att jag känner att jag har en fortsatt möjlighet att göra något bättre och därmed förhoppningsvis bli bättre. Det ska också bli spännande att se vad min nya inriktning på kategori av cyklist kan ge. Det enda jag säkert vet ännu så länge är att det ger en ledig helg när Kinnekulleloppet går.

Eftersom jag har bestämt mig nu och fått OK med träningsmöjligheterna så kommer jag också att dra igång vinterträningen nästa vecka, att börja när November börjar känns som ett bra avstamp! Att jag har en tävling nästa vecka har inte märkbart påverkat det faktum att jag tagit det som en lugn övergångsperiod ett tag, i stort sett sedan KM. Nu ska jag klämma ur det sista ur den lugna perioden fram tills nästa vecka börjar, sen är det elittänk och fullt seriöst igen, och som vanligt; seriösare än nånsin!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews