Ändrar mig



Innan jag åkte till Karlstad och Skoghall skrev jag om hur loppet hade kanske lite småtråkiga banor med var välarrangerat. I år hade de satsat lite på att vända lite på det myntet.

Tycker de banor de hade ändrat (tempo och linje) var till det bättre. Ett längre tempolopp med åtminstone några höjdmeter i skillnad och en bra väg att bara bomba på längs. Linjebanan var också längre och den erbjöd även bättre underhållning genom lite mer variation. Någon enstaka höjdmeter hade man ju faktiskt petat in också även om det var något som inte ens märktes.

Däremot hade man helt tappat greppet om organisationen Först lyckas man med konststycket att helt missa att få några tider för seniorklassen på prologen (eventuellt också fler klasser, informationen gick isär där).


Några resultatlistor, eller information att det inte blir några resultat, lyckas man inte få ut varken på nätet eller på plats, förrän efterföljande dag (enbart på plats) så de flesta var väldigt förbryllade och oroliga i sina boenden för natten angående när man skulle starta på tempot dagen efter och när man därmed skulle behöva stiga upp. Som påföljd på resultatstrulet väljer man att neutralisera alla klasser, trots att man hade resultatlista i vissa klasser. Vi hann till och med se och fota resultatlistan ifrån prologen, innan den snabbt rycks ner.

Tempo och GP rullar på bra med resultat (även om man räknat helt fel på snittet på GP't) åtminstone på plats (på nätet lyste de fortfarande med sin frånvaro) men i listan på totalen så har man fortfarande med siffror i fältet för etappplacering på prologen. Efter lite skratt och funderingar lyckas vi komma överens om att de som skrivits ut nog är startordningen ifrån prologen (alltså inte startnummren) I den slutgiltiga resultatlistan har de dock kommit på sig och tagit bort den raden.


Lite förvånade blir vi också inför linjet när det finns en lista med karavanordning på klubbarna. Är det tillåtet med servicebil? Vi letar upp en arrangör och frågar men det visar sig att karavanordningen bara var utskriven på skoj, för någon servicebil tillåts inte. Att lista ut var den fasta langningen skulle vara krävde också en del jobb eftersom det i tävlingsbestämmelserna står att den skall vara vid Hammarö utbildningscenter. Problemet är bara att banan inte går förbi Hammarö utbildningscenter i och med den nya bansträckningen på linjet.

Det ordnade sig dock så att vi kunde få langning och som vanligt köra ett snabbt linjelopp. Ur ben och kroppperspektiv kändes loppet också bättre och bättre för var etapp så det var roligt att köra och med en väldigt positiv känsla och vidare förhoppning man kunde åka hem igen.


Mer om själva loppet ur lagets sida finns som vanligt på elitlagets sida och resultat letade sig slutligen ut på tävlingens sida

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews