Sänkt, det BORDE ju gå fortare då

Vilket vanedjur man är. Körde SMACK-serien och var där i så god tid att jag hann ta ett varv på banan innan det ens var dags för anmälan. Vid anmälan visade det sig dock att vi inte skulle använda den banan, ett pågående vägarbete stoppade möjligheten. Blev sur som en citron över det trots att det ändå var en riktigt fin bana de hade hittat som ersättare. Får skylla min irritation på att en av grejorna med SMACK är att man kan jämföra sina tider år från år, och det blev nu inte möjligt.

Nåväl, tack vare att jag var ute i så god tid så hann jag testa den nya banan också så det var ingen fara på taket, även om jag vände för tidigt vid banbesiktningen och därmed inte hade sett de sista kilometrarna till vändpunkten.

Kändes som jag fick till körning rätt bra men det går helt enkelt inte så fort som jag hoppas på och som det har gjort tidigare. Tog bort en av mina spacers under styret för drygt 3 veckor sedan och även om det ändå känns bra och obehindrat och innebär att jag kommer ner lite lägre så tycks det som att det gör att jag kör sämre.

Har upplevt detta tidigare också; då jag sänkt styret och det känts som jag kört likadant men ändå varit saktare. Så det tycks inte vara en slump utan ett bekräftat faktum, jag har en minimumhöjd som jag måste hålla mig över, nu ska spacern tillbaks!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews