Säsongsslut

Ett lite annorlunda tillvägagånssätt egentligen, att starta en cykelblogg när säsongen tagit slut, nu när det blir som minst att skriva om, ska dock försöka hålla den lite levande ändå.

Nya mål måste sättas upp inför 2009 och ett träningsupplägg måste börja tänkas på. Än så länge så känns 2009 lite difus så jag har bestämt att börja med en liiiten vila. Blir inte så mycket vila när man ska hålla 2 schemalagda spinningpass i veckan men efter dagens pass (onsdag) blir det iallafall helt vila fram tills nästa veckas pass. Efter det ska jag ha kunnat bestämt så pass om kommande säsong att jag kan bestämma om jag ska vila 1v till eller sätta igång med vinterns slit.
Det som jag vet är att vintern kommer fokuseras på spurt och tempoträning. Tempoträning eftersom jag nu har beställt en tempocykel som jag tänkte köra in mig på med trainern under vintern.

Angående tempo kan jag förresten nämna att jag pratade med min sponsor nydligen och fick en riktig bild på Stevens kommande tempocykel, vet tyvärr inte hur officiell den bilden är så jag vågar inte lägga ut den, men waow vilket habegär det skapade hos mig!

Spurtträningen ska jag fokusera på eftersom denna säsong alltför många gånger har bestått i att komma iväg i en vettig utbrytning för att sedan ändå få stryk i spurten och på sin höjd komma på pallen. Jag har ingen spurt att komma med helt enkelt!

På det här med spurtträning är jag dock rätt lost, särskilt under vinterträning, så alla tips mottages tacksamt!

Avslutar med en bild från sista tävlingen, med resultat som poängterar min nödvändiga spurtträning, utbrytningsgrupp av 3, slutade 3:a

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews