Tempocykel i byggsats

Igår var jag och hämtade upp min nya tempocykel, denna underbara känsla av lite nya leksaker!

Cykeln är en Stevens Crono utrustad med Shimano Ultegra men eftersom jag kör med Campagnolo så ska ett byte till på driv/växel-linan. På bilden syns den växel, växelreglage och sadel som skall monteras och jag inväntar även ett FSA vevparti i carbon som skall dit. Bakom står också mitt diskhjul som skall monteras på.

Sadelstolpe har jag rationaliserat bort eftersom jag insett att det är något som tar mycket av vinden på en tempocykel. Nej så extrem har jag inte blivit utan det blev en miss och jag ska få den nästa vecka.

Eftersom jag skall bort med Shimano så har jag också en del delar över så är någon intresserad av att köpa helt ny och oanvänd Shimano Ultegra Framväxel, Bakväxel, vevparti, Dura-Ace tempoväxelreglage, Oxygen Speedline 3 sadel eller ett Par Easton Circuit hjul så är det bara att höra av sig på mail.

Att få ihop bygget ska förhoppningsvis inte ta så lång tid och därefter kommer en (som jag förstått) väldigt viktig bit, att ställa in cykeln och att ställa in kroppen utefter tempoställningen. Trainer, kamera, filmning, spegel, kommer bli en del finjusterande under vinterns mörka och kalla gång.

Annars känns det skönt att ha tagit ett beslut om att bli elitåkare igen och komma igång med vinterträningen inför den kommande säsongen. Efter 1 veckas ren vila toppade jag av med 1 veckas förkylning som höll mig borta från träning lite mer än jag tänkt. Nu är det motiverat och skönt att komma igång men jag gruvar mig inför nästa vecka då jag även skall lyfta in st yrketräning i träningen, sånt kan bara göra ont!

Har även varit och sneglat på löparskor och ska ta och slå till på ett par för att ytterligare kunna skapa mig lite ny sorts träningsvärk med löpintervaller i de branta knix-backarna i Tullingeberg. Är det inte härligt att plågas lite.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews