By the power of Grayskull...I have the power!

Läste mycket He-Man när jag var liten (lustigt namn egentligen, han-man? som en total försäkring om att han inte är transa då eller?) och det var en av mina stora seriefavoriter ett tag, hade serietidningarna, filmerna och actiongubbarna. Att jag gillade He-Man när jag var liten är inget som märks i min kroppsbyggnad nu om man säger så!

Men igår var jag på gym igen vilket är det som blivit mest eftersatt pga skada och sjukdom som har begränsat min träning ett tag. Kör ett styrkeprogram enligt The cyclist's training bible som jag tycker har fungerat rätt bra. Har modifierat programmet lite detta år för att ge lite mer explosiv styrka och om resultatet blir som jag hoppas kan man bara vänta och se. Men man gör ju inga ändringar och korrigeringar som man inte själv tror på!

Jag hade precis kört mitt först pass i en något tyngre del innan min skade-paus. Var lite orolig för att börja på samma ställe där jag tidigare slutat efter uppehållet, men på gymet vart ändå beslutet att köra på. Eftersom jag klarade av vikterna och set'en och inte är dödsstel eller har fått nyont i skadorna idag så måste det ha varit rätt. Styrketräningen känns bra iår och att kunna gå in i denna fas med samma vikter som jag hade som tyngst i samma fas ifjol känns inte dumt.

Nu kommer jul och nyår och det kommer återigen bromsa min styrketräning då jag inte har tillgång till gym i Hälsingland, cyklingen ska däremot prioriterats när jag har lite julledighet på gamla bekanta vägar. Med lite tur kan det till och med finnas fint packade skoterspår att cykla i *jihaa*

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews