Skandal 2009

Nu har jag kalenderlagt de tävlingar som kommer bli aktuella för min del utifrån den tävlingskalender som finns på Svenska Cykelförbundets hemsida för närvarande och min första tanke är; "- Ska man verkligen elitsatsa för det här?"

Hoppas verkligen att denna tävlingskalender är väldigt temporär och att det saknas en hel del. Den Cup-tävling som tidigare stod listad (som vakant) under våren är nu bortplockad och det resulterar i 3(!!) Cup-tävlingar på hela året.

Totalt sett får jag ihop 11st helger med tävlingar och då har jag ändå försökt tagit med det mesta, U6 skapar visserligen lite tävlingsdagar men det är ändå inte mycket att skryta över.

När jag försöker se vad som kan tänkas komma till så ser jag att kortbane-SM och Svealandsmästerskapen saknas. Finns inte heller nån tävling i September där vanligtvis Sista Chansen brukar finnas.

Även klassiker som Anundsloppet och Skandisloppet lyser med sin frånvaro. Inte ens storlopp som Scandinavian open eller Solleröloppet finns inlagda, även om det lär ändras.

Många tävlingar som känns som det är självklart att de ska köras saknas alltså, så lite mer lär det ju fyllas ut. Men just nu känner jag; varför försöker jag elitträna? Kanske lika bra att jag är skadad och inte kan köra som jag vill just nu.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews