Nackstel

Stel i nacken idag, på en sidan. Misstänker att det kommer ifrån gårdagens träning då det var runt-runt åt samma håll i några hundra varv inne på Bosön med tempocykeln.

Det första riktiga cyklande passet på tempocykeln kändes långt bättre än förväntan och jag kände mig väldigt bekväm på tempocykeln, tror alla mina mätningar och funderingar som jag har haft tid till under byggets gång har gjort att jag finslipat till en ställning som är rätt direkt.


Kändes i alla fall väldigt bra på cykeln och jag fick också kommentarer om att jag såg ut att sitta bra, känns väldigt bra, nu gäller det att man är stark och framförallt snabb där också!

Gick också bättre än jag trott att vara med och köra intervaller i grupp inne på Bosö-banan med tempocykel. Var lite orolig eftersom man får lite längre reaktionstid innan man kan bromsa när man ligger framme i tempoställning men den snabb-grupp jag hamnade i fungerade väldigt bra och jag behövde inte bekymra mig.

Ett annat hjulpar skall naturligtvis på innan det är tempodax och jag har ett diskhjul samt ett X-treme Matrix framhjul som kan användas.

Frågan är hur länge jag kan hålla mig innan jag köper ett värre framhjul, Matrix är ju trots allt "bara 45mm" och det använder jag dessutom även till linjecykeln. En annan fråga är, 3-ekrat eller 85mm?

Är det någon som har kommentarer och förslag till förbättringar på ställning och position så är de hjärtligt välkommna.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews