50% helg

Helgens cykling har varit rätt bra med ett givande Bosöpass på lördag och ett distanspass på Söndagen som resulterade i nästan 5 timmar på cykeln, totalt nästan 7 timmar i helgen vilket är över 50% av veckans träning, gäller att utnyttja den tid man har på helger!

En väldigt lustig tur på söndagen, kände mig jättepigg i början och hade absolut inga problem trots minifrukost utav en hårdbrödmacka och kopp kaffe. Sedan tog vi ett stopp på underbara Rosenhill med gott fika och därefter var jag totalt tvärtom i ben och kropp, kände mig inte energilös men däremot väldigt kraftlös, var plötsligt glad när någon tog över och drog istället för tvärtom som innan fikat.

Det var som om den ovanligt stora kaffekonsumtionen (2½ kopp under fikat + den till frukost) hade gjort totalt motsatt verkan, väldigt skumt kändes det men finns säkert någon enormt logisk förklaring om man visste allt om vad som händer i kroppen. Det gör tyvärr inte jag men någon annan kanske vet?

Mycket tankar på hjul annars! Måste ha ett till par för träning samt GP-lopp (visst är det lustigt med dessa 'måsten' i cykel-prylbranshen) och kan inte bestämma mig och hitta ett par som känns klockren i prestand och pris. För tillfället känns Neutron som mitt val, hinner nog ändra det några hundra gånger innan det är dax.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews