Vart kommer det ifrån?


Har kännt mig väldigt seg den senaste tiden och ett tecken på det har också varit att benen har varit för trötta för att jag skulle kunna pressa upp pulsen orderntligt, ens under de kortaste intervaller. Har förbannat mig själv över hur svag och dålig på pulshöjning jag har varit ett tag.

I förrgår när det var dax för styrketräning så kändes dock de benövningar, som jag förväntade mig skulle vara döden i en liten ask, trots detta väldigt bra.

Igår gav jag mig på löpning och backintervaller och under de 5 intervaller jag sprang höll jag: 3:12 - 3:15 - 3:19 - 3:13 - 3:15. Mitt gamla rekord uppför backen är på 3:17 så jag sprang alltså 4 utav 5 intervaller på rekordtid, trots att jag känner mig som kyld sirap i benen. Dessutom så var det ännu en gång där pulsen inte gick upp som jag tänkt mig, skumt!

Gjorde dock fina pulskurvor som var ganska exakt identiska fast konstant ökande snittpuls (med ca 2 slag per intervall)

Återhämtningen mellan intervallerna är dock väldigt bra, kanske inte så konstigt att man kan komma ner i låg puls mellan intervallerna när man inte får upp pulsen i själva intervallen men det ser ändå bra ut. Polar'en mäter den totala återhämningen mellan intervaller och den är lite mer än vanligt. Jag är dock inte helt säker på vad den mäter och hur jag ska använda det, är det skillnaden mellan snittpuls i intervall och återhämtning?

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews