Försiktighet på vägarna

Haft en veckas vila och det har verkligen bara varit trist att vila! Med min flickvän utomlands kändes det som ett dåligt tillfälle att ta viloperio men samtidigt var det nödvändigt för att ladda och få det rejäla sug som jag nu verkligen lyckats skaffa inför den långa och tunga vinterträningen.

Drog igång vinterperioden med 4timmars cykling på vintercykeln, en äkta tysk fulcross av märket 2Danger och med en vikt jag inte ens vill tänka på! Kändes dock rätt bra under själva turen och jag kände mig faktiskt lite piggare än under 4-timmars turen på tempocykel precis innan vilan.

Dock märktes det att jag ick jobba mer med den tyngre crossen för på kvällen hade jag rejäl träningsvärk i benen. Trodde först att jag hade crossen helt fel sittställning på crossen men lite mätning visade att det nog snarare handlade om att en veckas vila och sedan 4 timmar tung cross gjorde sitt!

Nu blir det iallafall styrketräning, vintercross, backintervallslöpning och spinning för hela slanten i vinter!

Tänker annars mycket på min polare och träningskompis Thomas "TnT" Nilsson nu. Han råkade ut för en olycka på söndagsturen då en bil genade på fel sida av vägen. Visar med tragisk tydlighet hur utsatt man är på vägarna, även om man sköter sig själv och lyckas hålla sig väl med traffikanterna finns det alltid fall och olyckor som kan drabba alla. Thomas ligger nu blåslagen på sjukhus och ska operara handen och jag hoppas verkligen att han kommer tillbaks och upp på cykeln igen, jag behöver den sparringen!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews