Inte riktigt ..... alls

Jag hade massvis med ursäkter för att låta bli igår; Fel tid på året, inte alls nödvändigt nu. Kallt ute. Riskerar att bli kvar i mörkret. Ansträngning i kall luft gör bara halsont. Har bara en tempocykel. Har en ny DVD som jag behöver installera.

Däremot så kunde jag inte riktigt hitta på några riktigt fina orsaker för att faktiskt sticka ut och köra.

Detta till trots så stack jag ut och körde på tempocykeln, och det blev dessutom 4 minuters intervaller. Vad var egentligen poängen med det!? När det började göra ont under första intervallen funderade jag på varför jag skulle fortsätta köra intervall istället för att bara slå av och soft-cykla. Likväl fortsatt jag och körde mina intervaller likt ett litet barn som motvilligt sväljer sina äckliga piller bara för att han blivit tillsagd att göra det.

Det enda jag kan säga var att jag ändå ville komma ut och cykla lite, men börjar lessna lite på att bara rulla runt på tempocykeln. Så det enda sättet att piffa upp det var att kunna köra lite hårdare, och då blev det 4:or. Kroppen och hjärnan är konstig ibland!

Apropå träning och intervaller så tipsade blogg- och klubb-kollegan Rytz tidgare om en wattmätare som monteras i pedalaxeln, nu hittade jag även en utförligare genomgång på cyclingnews sida. Den verkar enormt intressant och skulle kunna bli min ingång i den effektbaserade träningvärlden.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews