Träningsvärksperioden

Nu när det är vinterträning så försöker man sig också på lite alternativa träningsmetoder. Detta gör också att man allt som oftast går som om man har skitit på sig på grund av träningsvärk i diverse nyfunna muskler i kroppen.

Jag inledde denna trend med att till och med få träningsvärk av att behöva släpa runt på fultysken till vintercross i Söndags. (man blir tydligen inte mindre känslig mot alternativ träning med åren)

Igår spädde jag på det hela med att ta min första löppass på ½ år. Normalt kör jag backintervaller när jag kör löppass eftersom jag tycker det är det bästa sättet att liva upp de annars så trista löppassen, dessutom är det fruktansvärt jobbigt och därmed givande. Igår så vågade jag mig dock inte på det eftersom mina ben troligen hade sprängts, det fick istället bli ca 45min ganska lugn löpning som inledning på löpperioden.

Idag blir det så start på styrketräningen i gymet. Som ett extra sätt att dra ut på träningsvärken så har jag också bestämt att lägga till lite överkroppsträning så det blir fokus på överkropp idag och sen ett nytt gympass med fokus på ben imorgon.

Efter det ska jag ta en vilodag på fredag och ligga och kvida över alla olika muskler som gör ont. Förhoppningsvis har därefter denna första inledningsvecka gjort att jag kan satsa hårdare i de nya passen därefter.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews