Mörkret lägger sig snabbt

Igår var jag ut en sväng med tempocykeln (eftersom jag inte har racern kvar, såld) och det är verkligen både kallt och mörkt tidigt nu.

Jag kom iväg vid 18:30 och då var det fortfarande sådant ljus att jag hade glasögonen på. Bara en halvtimme senare var det väldigt mörkt och efter 40 minuter var det "rena natta" Naturligtvis ingen belysning på tempocykeln så hemvägen blev allt annat än skojig, jag får nog skaffa mig ett par froglights så jag har något litet att knäppa på.

På hemvägen var det till och med en bilist som saktade ner intill mig och vevade ner rutan för att berätta att "-Du syns inte det minsta kan jag säga!"
Ja, vad ska man svara? "Jahaaaa, men tack, då ska jag knäppa på den här feta strålkastaren jag har i bakfickan som jag inte trodde behövdes"

Fast det kanske är dax att tänka på refrängen och vila helt istället och tänka om till vintersäsongen som känns gruvligt nära.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews