Säsongens lista

Eftersom jag inte tillhör dem som helt plötsligt, bara för det blir
höst, börjar tycka om att cykla i lera, på åkrar och i diken. I
kyla och regn med alldeles för lite kläder på en för tung cykel,
så har jag nu lagt ner och vilar helt innan det är dax att dra igång
vinterträningen. Då är det också dags att se tillbaks på säsongen
i form av en lista.

Säsongens oväder: ingen kioskvältare här, Solleröloppet! Nästa
år tar jag trampbåt och vinner lätt solo!

Säsongens onödiga tanke: "Ska jag attackera?" innan jag tänkt klart
var chansen förbi och jag kommer aldrig helt släppa den chansen jag
fick på Solleröloppet med kilometern kvar

Säsongens bibliotek: tystnaden i backen vid sista varvning på
Svealandsmästerskapen. Min tanke var att jag kämpar för att hålla
över backen så man får höra lite jubel, mer livat på döv-stummas
årskongress!

Säsongens kovändning: Humöret på Svealands linjet. Efter
frukostbuffen tänkte jag, nu var dagens bästa över, ska bara
genomlida tävlingen också. Men loppet blev roligaste körningen på
säsongen!

Säsongens klassiker: Glasrikeresan! Långt, annorlunda, utmanande,
skoj och alla jag hört tyckte det var ett roligt lopp!

Säsongens tråkigaste: näst sista etappen på U6 såg ut som den mest
passande, men trist väder och att jag var så psykiskt nere gjorde så
jag enbart väntade på att bli avhängd för att få en ursäkt att
bryta

Säsongens gummisnodd: på ovanstående lopp satt jag längst bak och
väntade på bristningen och att få bryta hela vägen, men det blev
konstant "som en gummiboll kommer jag tillbaka till dig" och plötsligt
var jag i mål

Säsongens formtopp: tyvärr kom den nog på en SMACK träningstävling
i Odensala. Perfekt väder å sjukt skönt tempodriv och tajmingen var
perfekt inför U6, förkylningen dan därpå var mindre perfekt

Säsongens nervösaste: Inför ESDUU träningstävling i Vallentuna.
Vetskapen om att elit är hårt och ovetskapen om hur jag stod till
efter 1 senior-år gjorde att ett asplöv var stabilt som en
betongsugga i jämförelse

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews