299 varv

Var och körde på Bosön för första gången för vintern i lördags. En liten snabb överslagsräkning på distansen säger att jag han snurra ungefär 299 varv på de totalt 2 timmar vi har att tillgå på banan.

Trots att omväxlingen och "nya-upplevelser" faktorn är ganska låg så är det ett väldigt trevlig och en bra träningsform såhär under vintern. Skönt att kunna köra racer och i vanliga korta cykelkläder. Eftersom det är en väldigt kontrollerad miljö är det också ett utmärkt tillfälle om man vill köra in sig lite på någon inställning eller testa lite nya grejor. Själv körde jag med tempocykel och fick det bekräftat att klubbtejp funkar bra som linda på tempopinnarna.

Tydligen kräver det dock lite kontenuerligt sittande på den för att hålla kroppen van. Nu blev jag lite stel i nacken i efterhand och fick lov att ta liniment där dagen efter. Det funderar jag dock på om det till viss del beror på att man kör med cykelkeps bakåtvänd och på så sätt riktar ner en luftström rakt i nacken, nacken brukar aldrig bli särskilt stel annars!

Att behöva gå upp så tidigt för att komma igång med träning på helgen bruka kunna ta emot en del men jag har nu kommit på en skön lösning frukostmässigt där det enbart blir en kopp kaffe samt ett hårdbröd. På det viset blir passet lite extra mycket förbränningspass också. Dessutom kan man sätta sig i lugn och ro och mumsa på en riktig rejäl frukost när man kommer hem efter passet, väldigt trevligt!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews