Ryktesspridare

Det är ännu helt obekräftade små rykten jag hört men jag gillar vad jag hör, så därför sprider jag vidare i förhoppning om att begjuta en grund som befäster ryktet.

Nästa års mästerskap, där jag tänkt kämpa om placeringarna i H30, kan komma att hållas norrut både gällande Svealandsmästerskap och VSM. Ryktet säger att VSM kommer att stanna kvar på samma ställe ett år till och Ljusdal CK's bana i Järvsö har jag hyffsat positiva erfarenheter utav från Norrländska mästerskapen som kördes där 2007. Då som så många gånger annars i en utbrytning som gick iväg lite tidigare än vad jag tänkt mig och där satt jag och önskade att jag inte gått med på något så långt för att bli spöad i spurten i slutändan. VSM i Järvsö skulle också ge goda möjligheter att bli bortskämd genom att bo hos föräldrarna inför tävlingen.

Samma möjlighet kan också ges på Svealandsmästerskapen om det blir Sandviken CK som anordnar dessa. Dessutom trevliga banor med bland annat en tempobanan som jag fortfarande har en av mina snabbaste 3mils tempolopp på. Så då är det bara att hoppas på att väderförutsättningarna är bättre än sist Sandviken CK försökte sig på tävling.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews