Alternativ -> Grenspecifik

Nu åker de all världens väg, bort med passen som är de som normalt kan ge mig lite träningsvärk och sluggerkänsla. Det vill säga sista passet med styrketräning och sista Box-passet är nu gjort för denna säsong. Avrundade det hela ganska rejält med ett extra hårt och skoj box-pass och ett styrkepass som följde direkt efter ett max-test på GIH. Med andra ord så känns det av lite extra mycket med träningsvärk i såväl arm, vader som rygg just nu, gött när det har tagit lite!

Byter nu ut dessa pass mot det som jag tränar för att kunna göra, cykling. Styrkepasset i gymet byts ut mot ett styrkepass på cykeln, troligen till stor del mot CTS train right climbing eller ett pass som liknar det.

Box-passet byts ut mot lite kortare intervaller. 1-minutare har jag redan introducerat i schemat och de får bestå som mitt stora ångestpass på måndagar. Men nu blir det en del ännu kortare intervaller i form av lite pyramider med intervaller mellan 15 - 90sek. Detta då testerna jag genomförde återigen belyste att snabba muskelfibrer och extremt höga mjölksyrenivåer är min akilleshäl och därmed behöver putsas på. Fast detta vet redan alla som har fått lyckan att få möta (spöa) mig i en spurt.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews