Styrketräning utanför gymet

Har beslutat att det får vara nog med att lyfta skrot inne på gymet för denna säsong, har trots allt hållit ut tillsammans med brunkarna på gymet ovanligt länge iår.

Istället blir det lite styrketräningen placerad på cykeln. När jag drog iväg tröck jag i tyngsta växeln direkt utanför dörren och sen var det bara att hålla sig på den hela passet, oavsett lutning och inbromsningar. Lite jobbigt att bo på Tullingeberg i det fallet för det blir en riktig lågkadens-avslutning men det fungerade.

Det var en dag när jag även skulle hålla spinning så cyklingen var till och från gymet. Själva spinningpasset såg jag sedan också till att köra extra tung och "backig" med mycket motstånd och mindre kadens.

Något jag noterade var hur det tycktes tömma energi på ett ovanligt sätt att köra på detta vis. När jag väl börjad bli hungrig gick det fort för energin att rinna bort och det gav en ovanlig känsla. Liksom inte riktigt sådär tom i kroppen men ändå skakis och klen.

När jag klev av cykeln kunde jag knappt gå då benen skakade, och det var ändå bara totalt 1½ timmes cykling som räknats in. Gör cykelbaserad styrketräning något annorlunda med förbränningen i kroppen?

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews