Ska se om jag kan undvika att förstöra mig totalt

Lite nervös för morgndagen, ska ägna mig åt en sysselsättning som jag har hört att vissa proffs har blivit helt förbjuden till utav sin lagledning på grund av olycksrisk. Det är en heldag med utförsåkning som gäller.

Kanske inget konstigt i att dra iväg och åka utförs en dag men eftersom jag verkligen inte kan åka så är det en liten annan sak. Har åkt några få enstaka åk på slalomskidor i mitt liv, men det var 15-20 år sedan, och det avrundades med att jag brände rakt över folks skidor igenom liftkön och sånär kolliderade med den stora betongstolpen som håller upp liften. Jag var med andra ord inte så duktig, då heller.

Ska bli en skoj dag med termos, korvgrillning, våfflor i toppstugan och en massa taffliga försök till utförsåkning. Men jag inser just att om jag ska få några våfflor i toppstugan måste jag upp till toppen av backen, (toppstugan är väll som per definition på toppen!?!) och kan inte bosätta mig helt i barnbacken, shit!

Såvida jag inte kommer hem i gipsvagga eller har träningsvärk i varenda muskel i kroppen blir det sedan en lugn och fin distans på söndag, för att därefter ta sig an lite testning på GIH igen. De tidigare testerna jag gjorde gav lite felaktiga resultat (då masken troligen inte slutit helt tätt alla gånger) så det blir på det igen! Nu även med ett extra test för tröskelvärden, nice!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews