Punkan, som inte var, men ändå var

I förra helgen fick jag ställa in mitt planerade pass i Hälsingland eftersom jag kom ut på vägen och upptäckte att bakhjulet var helt tomt. Detta efter att bara ha stått och väntat i garaget, passet dagen före var det inga problem, bra med luft hela vägen.

Orkade inte fixa det förrän jag skulle iväg och köra en tur i lördags. Sliter av hjulet från cykeln och av med däck och slang på lördag förmiddag inför turen, och hittar.... ingenting. Pumpar upp slangen och den håller trycket, inget pys. Klämmer, känner och lyssnar, inget. Pumpar lite till så slangen ska vidga sig lite, fortfarande inget. Märker att ventilen pyser ur väldigt lätt när man ska försöka skruva åt den så jag beslutar mig för att pumpa, dra åt ventilen HÅRT och sticka ut och köra.

Kommer iväg och kör drygt 2 timmar utan problem, luft kvar. Lycka

Igår tog jag så en titt på däcket igen, totalt tomt. Zipp-nada-noll luft.

Vad är det frågan om, har jag något troll som jagar runt vartän jag är och släpper ur luften när cykeln står still? Eller är det världens mest smygande, småfega, lömska punktering? En konspiritationsskapande självuppgängande ventil?

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews