Låg puls/hög smärta

Även om inte pulsen är allt så blir jag om och om igen förbryllad över hur min puls fungerar, eller snarast inte fungerar. Det är tur att jag känner till att den är helt korkad för annars vet jag inte hur jag skulle reagera.

Dagens 4:or gjorde något så fruktansvärt ont och det hyperventilerades så jag lät som en 100-årig astmatiker med trakeostomi. Det var också så pass att jag efter ca 1½ minut på 3:e (av 5) höll på och ge upp, sådär nära så man sänker kadensen men sen piskar på sig själv igen och ökar upp och håller ut. Trots det så var inte pulsen ens upp i en den nivå som jag upprepade gånger håller som snittpuls på 3-mils tempo under sommaren.

Ibland förutser man att benen kommer reagera på det sättet, eller känner det direkt man börjar trampa. När det inte finns något kräm i benen och det känns att benen inte är starka och återhämtade nog för att pressa pulsen till max. Men jag tycker inte ens jag kan härleda till det problemet idag, benen var ändå okey i starten.

Så nu halvligger jag lite lätt död i soffan med Skinsen på och har ont i benen och funderar på hur jag fungerar egentligen?

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews