Lugna veckan

Man brukar alltid vara bra på att veta när andra borde vila i samband med sjukdom, skada eller träningströtthet. Nu ska jag försöka vara smart och göra verklighet av det för min egen del också. Hoppas innerligt på att det är rutin och inte lathet som styr mitt val.

Har fått till bra träning i en längre tid nu men börjar nu känna att det är svårt att hålla benen fräscha, de surar ihop snabbt och vill inte gärna vakna till igen. Påverkar definitivt förmågan att få ett rejält givande resultat av de hårdare intervallerna.

Trötthet, hunger och ett rätt bittert humör har också varit kännetecken ett tag. Tror att det är framförallt hungern som nu gör att jag slutligen tog beslutet för en lugnare vecka, så less på att bli hungrig innan jag ens ställt undan tallriken från maten!

Lite periodisering i träningen kan vara bra och det passar också bra nu när vi får besök i helgen så det ändå hade blivit svårt att få ordinarie dos. Med en lugn vecka med betydligt färre timmar och inga hårda pass så hoppas jag att nästa vecka vara fullt på banan igen för att återgå till ordinarie träningsschema och få ut full kraft i intervallerna!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews