Tävlat mot fuskare

Just framkommit att vinnaren utav Scandinavian Race i Uppsala varit dopad och skall fråntas segern. Läser och förfaras mycket över all doping som stjärnorna misstänks och åker fast för till höger och vänster, men det har hittills känts som en företeelse som främst har hållit till i proffscirkusen. Klart att jag inte varit så blåögd att jag trott att det inte existerar doping även på mindre tävlingar och även i Sverige, men det har varit väldigt få direkta bevis.

Men nu har jag alltså ett fall där jag vet att jag varit med och kört i en tävling där vinnaren körde dopad. I de tidigare fall i Sverige som det skrivits om, som t.ex. Dan Kullgren på Finnmarksturen en gång för länge sedan, så kan jag inte påminna mig att jag varit med i just det loppet. Nu när det väl hänt känns det lite extra påtagligt och skrämmande på något sätt.

Kan ju inte påstå att man verkligen var med och jämförde sig med hur stark man blir, för som så många andra i detta lopp så var jag inte med vid målgång, om jag inte minns fel så tog det inte mer än halva loppet innan jag fick ge upp.

http://www.cyclesport.se/nyheter.asp?lang=sve&newsid=13948&kat=&katnamn=Senaste

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews