Svenska cupen

Nu har Svenska cykelförbundet meddelat vilka tävlingar som kommer få Cup-status säsongen 2011:
24/4 Åstorps GP Åstorp Kat 2
25/4 Åstorpsloppet Åstorp Kat 1
22/5 Kinnekulleloppet Götene Kat 1
17/6 Vättern GP Motala Kat 2
4-9/7 U6 Cycle Tour* Tidaholm Kat 1
3-6/8 Tour of Jamtland* Östersund/Åre Kat 1
3-5/9 Svanesunds 3 Dagars* Orust Kat 1

För egen del känns det lite sådär jämfört mot de tävlingar som jag tänkt mig och vill köra. De 4 första loppen hade jag tänkt skippa så då återstår etapploppen. Även U6 har jag varit lite lätt fundersam över, fast den kommer jag nog köra trots allt, särskilt nu när det blivit cup.

Det är hur som helst roligt att SCF lyckas sätta ihop en ordentlig cup med många deltävlingar i år igen!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews